MyQ

System MyQ

 

 

Jak często spotykasz się z sytuacją, że urządzenia biurowe stają się zbyt skomplikowane w obsłudze dla swoich użytkowników. Ile czasu i nerwów traci się szukając i wybierając w kółko te same opcje? MyQ wprowadza nowy wygląd spersonalizowanego panelu użytkownika, zamieniając dotychczasowy interfejs, prostymi grafikami, które są wygodne w obsłudze i nieskomplikowane.

Z drugiej strony pojawia się problem kontroli druku i obiegu dokumentów. Czy trafiają do właściwych osób? Czy druki nie są niepotrzebnie podwajane? Czy wiesz ile dany zespół lub dział drukują i czy robią to w najwydajniejszy sposób? System MyQ pozwala nie tylko na nadanie odpowiednich uprawnień, ale i na pełne raportowanie i generowanie statystyk druku z podziałem na dowolną grupę użytkowników.

Zastosowanie systemu MyQ to jedno z niewielu narzędzi, które pozwala na tak dokładne kontrolowanie kosztów druku, obciążenia maszyn i ich wydajności. MyQ jest aplikacją serwerową, co oznacza, że każdy proces związany z obiegiem dokumentów musi przejść przez jej system.

Organizacje zainteresowane większym poziomem bezpieczeństwa mogą dla przykładu dla każdej kopii czy skanu nadawać specjalny znak wody, który będzie uwzględniał nie tylko hasło np. „KOPIA” lub „POUFNE”, ale również nazwę użytkownika oraz dokładną datę wykonania kopii czy skanu dokumentu. Dzięki odpowiedniej konfiguracji MyQ, można zapewnić dostęp do urządzenia tylko poprzez system. Oznacza to, że w przypadku odłączenia urządzenia od sieci, użytkownik nie będzie mógł wykonywać niepożądanych czynności, nawet jeśli wcześniej zlecił druk.

MyQ pozwala też na komfortowe kontrolowanie cen wydruków. Każdy użytkownik przed wykonaniem druku pozna pełen koszt przygotowania dokumentów na danym urządzeniu. Dodatkowo administrator sieci, ma nieustanny podgląd na koszty druku, a nawet ilości zużytej energii w dowolnym podziale (na maszyny, na grupy, piętra czy indywidualnych pracowników). Dzięki temu możliwe jest ustalenie najbardziej wydajnego rozłożenia parku maszynowego po organizacji.

W sytuacji gdy liczy się największa wydajność i szybkość wykonywania druku, MyQ ma możliwość zastosowania systemu tandemowego. Oznacza to, że jednorazowy wydruk dużej ilości stron, może być rozłożony na kilka maszyn.

Dzięki MyQ nasze urządzenie może również zarabiać na siebie – obsługując kupony. Odpłatne kupony mogą być przydzielane osobom zewnętrznym, które mogą mieć dostęp do funkcji naszego urządzenia. Sami określamy koszty wydrukowania dokumentu czarno-białego (w zależności od pokrycia kartki), kolorowego, a nawet skanu. System przyznawania kuponów, można też połączyć z obsługą płatności on-line, dla jeszcze większej wygody użytkowników.

Z pewnością administratorów sieci ucieszy fakt, iż MyQ w pełni współpracuje z systemem Active Directory (LDAP).

 

 

JAK TO DZIAŁA?

 

Użytkownik zleca druk dokumentu na swoim komputerze. Plik przed dotarciem do urządzenia trafia na serwer z zainstalowanym systemem MyQ (1). Serwer sprawdza uprawnienia i rodzaj pliku decydując o zleceniu druku (2). Użytkownik podchodzi do wybranej maszyny i loguje się bezpiecznie wykorzystując swój kod PIN (lub opcjonalnie kartę magnetyczną) i natychmiast otrzymuje dostęp do zleconych przez siebie dokumentów oraz do najczęściej wykorzystywanych funkcji urządzenia. Korzystając z przygotowanych skrótów, może zlecić np. skanowanie pliku do swojego komputera. Skan trafia na serwer, gdzie system MyQ przekierowuje go do wyznaczonego miejsca docelowego (3). Użytkownik jednym przyciskiem na panelu otrzymuje swój plik na komputerze (4).

 

 

Największe zalety systemu MyQ:

 

RAPORTOWANIE – System MyQ pozwala na generowanie szczegółowych statystyk podliczających koszty związane z drukiem w przedsiębiorstwie. Każdy z raportów może być przygotowany za dowolny wybrany okres oraz dowolną grupę użytkowników (działy, departamenty, regiony lub indywidualnie).

INTELIGENCJA – System MyQ uczy się preferencji każdego z użytkowników, udostępniając najczęściej używane ustawienia po zalogowaniu się do panelu urządzenia drukującego.

BEZPIECZNE LOGOWANIE – Zlecone dokumenty będą czekać do momentu zalogowania się użytkownika (przez PIN lub opcjonalną kartę magnetyczną). Dzięki temu nie ma ryzyka, że dokumenty dostaną się do niepowołanych osób.

PROSTA OBSŁUGA – Panel użytkownika MyQ jest prosty i bardzo przejrzysty. Co więcej, można go dowolnie spersonalizować tak, by mógł być obsługiwany przez każdą osobę – niezależnie od wiedzy i doświadczenia związanym z obsługa sprzętu biurowego.

PERSONALIZACJA – System MyQ ma wiele możliwości dopasowania się do profilu działalności przedsiębiorstwa. Personalizować można nie tylko profile użytkownika, ale i uprawnienia dostępu do różnych funkcji urządzeń czy automatycznie przekierowywać zlecony druk.

WYDRUK MOBILNY – W celu wydruku pracy, wystarczy wysłać dokument z urządzenia mobilnego jako e-mail do serwera MyQ.

Powered by Quick.Cms | Design ProjektGraficzny.com